• El certificat digital idCAT facilita les relacions entre la ciutadania i l’Administració.
  • Pot sol·licitar-lo qualsevol persona major de 18 anys.

L’Ajuntament del nostre municipi és, des del passat 23 de maig, Entitat de Registre de l’idCAT Certificat. Es tracta d’un certificat digital que permet operar amb l’Administració i assegurar la integritat i la confidencialitat de les dades que es trameten: signar formularis i també correus i altres documents electrònics.

Així, amb la instal·lació del certificat tant al seu equip informàtic com als seus dispositius mòbils, la persona interessada es pot identificar i signar de forma electrònica en qualsevol tràmit o gestió que realitzi amb l’Administració, les 24 hores del dia i els set dies de la setmana.

La sol·licitud, que pot fer qualsevol persona major de 18 anys, es pot iniciar per Internet en aquesta pàgina web, de forma que s’agilitza el tràmit i només cal desplaçar-se a l’Entitat de Registre a validar i finalitzar la gestió, o bé es pot tramitar presencialment des d’un inici a la mateixa Entitat de Registre.

Per fer tràmits menys complexos es pot utilitzar l’idCAT Mòbil, un servei d’identificació digital basat en el lliurament d’una contrasenya d’un sol ús a un telèfon mòbil, tot i que és un sistema d’identificació bàsic i no permet signar documents.

L’objectiu de tot plegat és facilitar les relacions amb els ciutadans i oferir una visió integrada de totes les administracions. En aquest enllaç i al final de la notícia trobareu diversos vídeos explicatius de l’idCAT Certificat. Així mateix, l’Ajuntament farà ben aviat una sessió de presentació dels serveis de l’Entitat de Registre idCAT oberta a tota la ciutadania.